طراحی و اجرای سپتیک تانک پلی اتیلن

سپتیک تانک پلی اتیلن و نحوه اجرای آن
آگوست 31, 2021
اصول طراحی سپتیک تانک
سپتامبر 7, 2021

طراحی و اجرای سپتیک تانک پلی اتیلن

سپتیک تانک ها از نظر فرآیند تصفیه به دو دسته هوازی و بی هوازی تقسیم می شوند. از نظر مواد ، آنها به 3 مدل پلی اتیلن ، بتن و فایبرگلاس تقسیم می شوند و از نظر نوع استفاده ، به 4 نوع خانگی ، صنعتی ، اداری و بیمارستانی تقسیم می شوند. سپتیک را می توان با هر نوع مصالحی مانند سنگ ، آجر ، خاک ، کامپوزیت ، FRP ، GRP ، SMS و … تولید کرد. یکی از مهمترین مصالح مورد استفاده در ساخت سپتیک تانک فاضلاب پلی اتیلن است که از آنها استفاده می کنیم. در مورد سپتیک تانک های پلی اتیلن به تفصیل صحبت می کنیم.

مخزن سپتیک پلی اتیلن

مخزن سپتیک پلی اتیلن یک مخزن دو جداره و دو قسمتی است که فاضلاب توالت ها و حمام ها را قبل از ورود به گودال خیس تصفیه می کند. این مدل از پلاستیک دو جداره از مخزن فاضلاب ساخته شده است. مخزن سپتیک پلی اتیلن دارای دو مخزن یا محفظه متصل به یکدیگر است که پیش تصفیه فاضلاب انسانی را انجام می دهند.

حجم این مخازن از 2 تا 144 متر مکعب بوده و در ابعاد مختلف با ظاهر استوانه ای تولید می شود. در بیشتر موارد ، سپتیک تانک پلی اتیلن به صورت افقی استفاده می شود و در برخی موارد خاص که فضا کم است ، به صورت عمودی استفاده می شود.

این نوع سپتیک تانک به دلیل طراحی خاص و عملکرد منحصر به فرد ، کامل ترین نوع حوضچه تصفیه فاضلاب است و قابلیت تصفیه فاضلاب انواع مجتمع های اداری ، مسکونی و تجاری را تا 63 درصد دارد. همچنین از گرفتگی گودال خیس جلوگیری می کند. در واقع استفاده از پلی اتیلن سپتیک می تواند احتمال مسدود شدن چاه ها و آب های فاضلاب را به صفر برساند.

انواع سپتیک تانک های پلی اتیلن

مخزن فاضلاب پلی اتیلن که به روش دوار تولید می شود و جنس آن از سطل های پلاستیکی یعنی پلی اتیلن درجه 3840 می باشد.
سپتیک پلی اتیلن که به روش اکستروژن تولید می شود و مواد آن از لوله های فاضلاب و پلی اتیلن فشرده تشکیل شده است.
در برخی پروژه ها ، مانند تصفیه فاضلاب استخر و پروژه هایی که برای حفظ دمای بیش از 80 درجه سانتیگراد به مخزن فاضلاب پلی اتیلن نیاز دارند ، گروه صنعتی Lean از مواد پلی پروپیلن (PP) استفاده می کند و گروه ما را در انحصار قرار می دهد. مخازن سپتیک پلی اتیلن
در یک دسته ، سپتیک تانک های پلی اتیلن به دو دسته صنعتی و خانگی تقسیم می شوند.
دستگاهی که برای تصفیه فاضلاب در مجتمع های مسکونی در امتداد لوله خروجی فاضلاب نصب می شود ، سپتیک تانک خانگی و سپتیک تانک نامیده می شود که برای تصفیه فاضلاب کارخانه های صنعتی ، صنایع سیمان ، صنایع لبنی ، پالایشگاه ها و غیره استفاده می شود. دستگاه سپتیک صنعتی
سپتیک تانک های پلی اتیلن دو جداره ، اگر به درستی طراحی شده باشند ، می توانند بار و وزن خاک را بدون ساختار محافظتی یا بار ترافیکی تحمل کنند و تا عمق 13.5 متری زیر زمین دفن شوند.

خوب است بدانید که مخازن سپتیک دو و سه لایه پلی اتیلن باید با یک ساختار محافظ محافظت شوند تا در زیر خاک مدفون شوند.

حوضچه های ذخیره فاضلاب برنامه های متفاوتی دارند زیرا اکثر کشورها در نقاط مختلف جهان برای مخازن سپتیک ارزان تر رقابت می کنند. پلان حوضچه ذخیره فاضلاب در ایران به صورت افقی و مطابق بدنه لوله های پلی اتیلن دو جداره است. در کشوری مانند ترکیه ، فایبرگلاس بسیار ارزانتر از پلی اتیلن است و ساختار فایبرگلاس مستطیل شکل است ، بنابراین نقشه مخزن فاضلاب در ترکیه مکعبی و در ایران استوانه ای است. در ایران ، به دلیل وجود تعداد زیادی شرکت پتروشیمی ، پلی اتیلن ارزان است و طرفداران زیادی دارد. به همین دلیل ، شرکت های ایرانی تمایل به استفاده از پلی اتیلن سپتیک دارند.

انواع سپتیک تانک های پلی اتیلن مطابق روش ساخت

بدنه اصلی سپتیک تانک پلی اتیلن یک نوع لوله پلی اتیلن دو جداره است که قیمت کمتری نسبت به لوله پلی اتیلن تک لایه دارد و مقاومت بالایی دارد. انواع مختلفی از لوله های پلی اتیلن دو جداره از جمله کاروگیت ، مارپیچ ، کورتیوب و کاروگیت مارپیچ وجود دارد.
نوع Cortiob از مقدار کمی از مواد اولیه استفاده می کند و بنابراین قیمت مناسب تر و ارزان تری دارد ، اما خطر نصب بالاتری دارد. این نوع دارای دیوارهای دوتایی نیست و بین مارپیچها یک دیوار واحد دارد ، بنابراین احتمال سوراخ شدن بسیار زیاد است.
در نوع مارپیچ ، این مشکل تقریباً برطرف شده است ، مواد اولیه زیادی استفاده می شود و گرانتر است.

لوله پلی اتیلن دو جداره مارپیچ قادر است تا عمق 13.3 متری زیر زمین برود و وزن خاک را تحمل کند. اما آیا واقعاً به این مقدار نیاز است یا خیر؟ این سوالی است که قبل از خرید سپتیک تانک پلی اتیلن باید به آن پاسخ دهید.

مزایای سپتیک تانک پلی اتیلن

مهمترین مزایای سپتیک تانک پلی اتیلن عبارتند از:

دیوارها بسیار مستحکم هستند و بدون استفاده از حصار می توان در آن فرو رفت.
این ماده در برابر خوردگی و مواد شیمیایی بسیار مقاوم است ، بنابراین تحت تأثیر مواد اسیدی و قلیایی قرار نمی گیرد.
حمل و نصب آسان است زیرا وزن کمی دارد.
می توان آن را در هر اندازه طراحی و تولید کرد ، به عنوان مثال ، یک سپتیک تانک پلی اتیلن را می توان با قطر 3 ، طول 7.2 یا قطر 2.5 ، طول 10.2 یا قطر 2.4 و طول 11.1 ساخت. متر
هنگامی که مخزن در معرض نور خورشید قرار می گیرد ، یک پوشش ضد UV در داخل و خارج دستگاه استفاده می شود.

  • دارای سیستم آماده نصب
  • دارای پاکسازی مداوم
  • آب بندی کامل است.
  • اینجا محیط سالم است.
  • در اثر حوادثی مانند زلزله آسیب نمی بیند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *