نحوه اجرای سپتیک تانک

معرفی انواع سپتیک تانک
ژانویه 8, 2022

نحوه اجرای سپتیک تانک

سپتیک تانک فراب

گودال سپتیک یک گودال تشییع جنازه عمودی یا افقی ساخته شده از فایبرگلاس، پلی اتیلن و بتن مورد استفاده برای درمان فاضلاب تا آنجا که بودجه فاضلاب مانع جذب فاضلاب نمی شود.

این دستگاه در یکی از فرم های استوانه ای یا مکعبی در کارخانه تولید می شود و با ذخیره سازی ضایعات جامد در داخل کشور، سیستم عملی ترین پیش درمان فاضلاب بهداشتی و انسانی محسوب می شود.

بعضی از آنها مخزن سپتیک را به عنوان ایستگاه تصفیه فاضلاب مقرون به صرفه تر می کنند، در حالی که دیگران در حال تلاش برای استفاده از یک راکتور بی هوازی یا بسته بندی تصفیه فاضلاب هوازی به جای کارایی کم آن هستند.

تفاوت بین گودال سپتیک و بسته بندی تصفیه فاضلاب

تفاوت بین یک مخزن سپتیک و بسته بندی تصفیه فاضلاب می تواند از چندین بعد مورد بررسی قرار گیرد. در حقیقت، مخزن سپتیک به عنوان یکی از روش های معمول درمان فاضلاب واحدهای کوچک استفاده می شود.

استفاده از گودال سپتیک HDPE یا مخزن سپتیک بتن پیش ساخته معمولا برای درمان فاضلاب با حجم کمی به دلیل کارایی کم درمان آن استفاده می شود. برای حجم متوسط ​​و بزرگ، بسته های تصفیه فاضلاب استفاده می شود.

همچنین باید توجه داشت که مخازن سپتیک هیچ اجزای یا سیستم های الکتریکی ندارند. اما بسته های تصفیه فاضلاب دارای سیستم های گسترده تر هستند. البته، عامل قیمت یکی از دلایل موفقیت Gondantibar در بحث در مورد فروش است.

بنابراین با قیمت پایین آنها، واحدهای کوچک برای درمان فاضلاب بسیار موثر هستند. در حالی که انواع مختلفی از بسته های تصفیه فاضلاب به دلیل حجم بسیار بزرگتر و سیستم های پیشرفته تر، گران تر هستند. به همین دلیل، این بسته بندی برای برنامه های کوچک با حجم کمی از فاضلاب مقرون به صرفه نیست.

به طور کلی، مخازن کمتر سپتیک برای ذخیره سازی مایعات اسید و قلیایی استفاده می شود.در عوض، بیشتر برای درمان و پاکسازی فاضلاب استفاده می شود.

اما انواع مختلفی از بسته های تصفیه فاضلاب علاوه بر قدرت ویژه خود در زمینه درمان فاضلاب، یک نگهدارنده قابل اعتماد برای مایعات اسیدی، قلیایی و شیمیایی محسوب می شود. همچنین، مخازن سپتیک را می توان حتی در عمق 16 متر دفن کرد. فضای را برای کارایی و فضا اشغال نکنید.

اجزای اصلی یک گودال سپتیک

سیستم فاضلاب در قسمت اول: شامل یک لوله پلی اتیلن یکنواخت یا دو دوگانه و محفظه ورودی است که به صورت سه جانبه تنظیم شده است.
بخش اول مخزن: دارای بیشترین حجم مخزن سپتیک (66٪ کل حجم) است. بیشتر ماده معلق بر روی زمین در این منطقه سپرده می شود.
دیوار پارتیشن: محفظه متوسط ​​یا دیوار پارتیشن مانع از لجن، چربی و روغن های شناور می شود تا نفوذ به مخزن تصفیه (بخش دوم مخزن).
مخزن شفاف: این مخزن شامل 33٪ کل حجم مخزن سپتیک است. ماده آلی که در پساب اول بخش انباشت حل می شود، در فرایند بی هوازی کاهش می یابد و رسوبات اصلی در این منطقه لاشه های میکروارگانیسم ها هستند.
لوله خروجی برای بیوگاز: از طریق این لوله، گازها از فرآیندهای درمان زباله های بی هوازی (به طور عمده متان) از مخزن سپتیک آزاد می شوند. نام دیگری برای این لوله یک شیر هوا است. قطر لوله تهویه اساسا 63 میلی متر است.
سیستم خروجی فاضلاب: شامل لوله های فاضلاب و خروجی از مخزن سپتیک است. قطر لوله خروجی باید قطعا کمتر از قطر لوله ورودی باشد.
سیستم Sypon: شامل سیفون در خروج از مخزن برای جلوگیری از نشت چربی از مخزن سپتیک در جذب خوب یا کلاهبرداری شهری، و همچنین سیفون در ورودی برای جلوگیری از بازگشت بوی ناخوشایند فاضلاب زمانی که نمی تواند باشد برای مدت زمان طولانی استفاده می شود (چند روز در یک ردیف بسته شد).

اجرای سپتیک تانک

نقش چاله های سپتیک در درمان فاضلاب

تانک های سپتیک دارای نقش ویژه و غیر قابل انکار در درمان فاضلاب هستند. به طور کلی، تانک های سپتیک متعارف می توانند آلودگی فاضلاب تا 30٪ را کاهش دهند و مخازن جدید سپتیک را تا 60٪ کاهش دهند.

این بدان معنی است که این سیستم، اگر با ظرفیت مناسب طراحی شده باشد، توانایی کاهش آلودگی آلودگی فاضلاب و تا 63٪ را دارد. در نتیجه، پساب با سطح بسیار پایین تر از آلودگی به دست می آید، که البته نباید ماهیت را دوباره وارد کند.

مطمئنا این است که مخزن سپتیک سختی را نمی بیند و سوراخ های فاضلاب به هیچ وجه کور نیست. البته، اگر تولید تمام اجزای گودال سپتیک به درستی انجام شود.

این مخازن دارای دو نقش اصلی در درمان فاضلاب هستند:

درمان اولیه: آنها به عنوان یک کاتالیزور برای تجزیه فاضلاب جامد عمل می کنند.
درمان پیشرفته: تانک های سپتیک به عنوان یک ایستگاه پمپ در این مرحله عمل می کنند. آنها همچنین به طور گسترده ای به عنوان متعادل کننده در این مرحله از تصفیه فاضلاب استفاده می شود.
توضیحات دیگر می تواند به نحوه کارکرد مخزن سپتیک داده شود. به سادگی، GunPow دستگاهی است که تمام باکتری ها را مجبور به تبدیل تمام مواد جامد در مایع با ایجاد شرایط خاص برای فعالیت های باکتری بی هوازی نمی کند.

به این ترتیب، جذب مایع مایع در جذب خوب است. این سیستم در اردوگاه های مختلف استفاده می شود.

به طور کلی، هیچ عملیاتی مانند تداخل، گرمایش، pH و غیره در مخزن سپتیک انجام نمی شود. در نتیجه، امکان هضم کامل در مخزن سپتیک وجود ندارد. بنابراین، آنزیم ها باید در مخزن اضافه شوند تا هضم هضم فاضلاب را تسریع کنند.

مکانیسم اثر مخزن سپتیک پلی اتیلن این است که باکتری های بی هوازی در مخزن پلی اتیلن خیره کننده با قدرت مخرب بالا، تمام مواد جامد از منبع تامین فاضلاب حذف می شوند (پس از ورود به مخزن سپتیک پلی اتیلن آماده می شوند) به طور کامل پوسیدگی و تبدیل به یک آب جریاندر نهایت، این پساب خفیف و تار شده باید به خوبی جذب شود یا به طور کلی به دست می آید یا به دو روش در مناطقی که ظرفیت جذب لوبیا صفر است، حذف می شود و سطح آب های زیرزمینی بالا است.

این دو روش عبارتند از: استفاده از یک کارخانه تصفیه فاضلاب پیشرفته و سیستم تخلیه با فاضلاب.

خوب است بدانید که پساب مخزن سپتیک پلی اتیلن نمی تواند برای کشاورزی، درختان آبیاری و تمیز کردن آنها استفاده شود. حتی اگر از نوع پیشرفته دستگاه استفاده می کنید.

میکروارگانیسم ها در فاضلاب در شرایط بی هوازی، برخی از آلاینده ها را تجزیه می کنند و بارگیری فاضلاب را به مخزن سپتیک پلی اتیلن کاهش می دهند.

دیوار بین منطقه اول و دوم تانک فاضلاب پلی اتیلن، از رسوب و چربی شناور از منطقه اول در ناحیه دوم جلوگیری می کند.

به این ترتیب، پساب خالص به بخش دوم تانک فاضلاب پلی اتیلن منتقل می شود و از طریق لوله خروجی از مخزن بی هوازی خارج می شود.

پساب معمولا به جذب به خوبی وارد می شود. تانک های سپتیک را می توان تولید و هوابیکتی کرد، در این صورت این سیستم بسته بندی تصفیه فاضلاب نامیده می شود.

گودال سپتیک چگونه کار می کند

سیستم سپتیک به گونه ای کار می کند که عملیات برای تصفیه اولیه و رسوبات فاضلاب انجام می شود. مخزن سپتیک طراحی شده است تا فاضلاب ورود را تقریبا یک تا سه روز حفظ کند.

در آن زمان، جامدات معلق نسبتا شدید در پایین مخزن مانند سیلت ها، و مواد معلق سبک تر (مانند روغن و گریس) به تدریج بر روی سطح مایع به عنوان یک فوم متراکم شنا می شود.

هنگامی که فاضلاب وارد مخزن سپتیک می شود، پساب خارج از لوله خروجی به عنوان حجم آن خارج می شود. SILT در پایین تانک سپتیک به علت فعالیت باکتری های بی هوازی و گاز ایجاد شده است.

نتیجه تعاملات فوق کاهش قابل توجهی در حجم سیلت است.به همین دلیل معمولا لجن های سپتیک تانک بسته به زمان اقامت اولیه هر 2 تا 4 سال یکبار تخلیه می شود. زهکشی سپتیک تانک یکی از مهمترین و مهم ترین کارهایی است که باید انجام شود.

در پساب مخزن که به درستی طراحی و ساخته شده است مقداری مواد معلق و کدورت وجود دارد اما فاضلاب هنوز کاملا صاف نشده و بوی بدی دارد.

همچنین ممکن است حاوی باکتری های بیماری زا، کیست ها و تخم کرم باشد. به همین دلیل نباید از فاضلاب حاصل از سپتیک تانک برای آبیاری مناطق سبز و کشاورزی استفاده کرد.

البته با استفاده از شبکه زهکشی زیرزمینی می توان پساب تاج پوشش را به پای درختان (نه سبزی ها) هدایت کرد و به تغذیه آنها کمک کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *